Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

Ploaia de cuvinte - Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupr

luni, 30 septembrie 2013

Generatia flower power


A fost odata ca niciodata o superba generatie „flower-power”. Tineri hippy innebuniti dupa rock, cu pletele in vant, cu camasile viu colorate in imprimeuri cu motive geometrice sau florale, innodate in talie, si pantalonii evazati! Toate acele bijuterii rudimentare realizate din impletituri, miniobiecte din ceramica, os sau piatra purtate in maniera cea mai rebela cu putinta, pe cap, la gat, pe brate sau la gleznele picioarelor desculte.
Generatia atat de blamata de parinti, care cereau imperativ intoarcerea la traditie, la mama-natura. Militanti naivi pentru libertatea de exprimare, eliberarea din canoanele sociale, pentru dragoste, toleranta si pace.
Cu superbele melodii „oldies, but goldies”, cu imnul generatiei „San Francisco – Be sure to wear flowers in your hair”, animati de concertele trupelor The Animals, Beatles, Rolling Stones,
Led Zeppeling, The Doors, Jefferson Airplane, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Bob Dylan, Steppenwolf, Melanie Safka,
Joan Baez, Grateful Dead si cati altii. Cu minunatele intalniri in care se promovau acceptarea diferentelor culturale, combaterea poluarii, diminuarea efectelor negative ale industrializarii necontrolate, intoarcerea la natura, la zeita pamantului, Gaia, la promovarea samanismului, vegetarianismului, activismului politic. Cu demonstratiile pasnice in care promovau PACIFISMUL,  nonviolenta, asezandu-se cu imense buchete cu flori in fata trupelor de jandarmi inarmate pana in dinti. Nu am sa sustin ca miscarea flower power a adus numai lucruri bune, pentru ca ar fi o minciuna prin omisiune, ignorand faptul ca viata boema nu le aducea nici un fel de siguranta si constanta in ziua de maine, ca se promova iubirea si se practica sexul la liber si nudismul. Dar trebuie sa ne amintim de acele lucruri bune de aparitia curentelor noi precum suprarealismul si dadaismul; de promovarea psihanalizei si a medicinei naturiste.
 
Generatia flower-power s-a identificat cu VEN-ul, microbuzul Volkswagen, denumit Bulli, devenind oficial simbolul deplasarilor generatiei hippy, inclusiv la celebrul festival Woodstock.


In ultima vreme chiar ma gandeam ca mesajele si protestele de astazi seamana cumva cu mesajele si protestele acelei generatii de tineri care se razvrateau atunci impotriva industrializarii haotice si accelerate, impotriva indiferentei fata de mediu, intolerantei fata de aproapele tau, indiferent de rasa, cultura sau culoare. Generatia flower power si-a metamorfozat furiile si temerile intr-un mesaj de pace” Make love, not war”. Ia ganditi-va, nu vi se pare ca protestele generatiei tinere de astazi aseamana cu cele ale parintilor lor?